Löpning och viktminskning

Löpning är en krävande träningsform som passar perfekt att utöva om du vill gå ner i vikt. Det är effektivt att använda dig av löpning för viktnedgång eftersom det är träning som kräver mycket energi. När du går ner i vikt minskar underhudsfettet. Det innebär att även dina bröst kommer att påverkas, de kommer att bli mindre. Om du inte vill det kan du gå in på https://motiva.health/sv/ och läsa mer om bröstoptimering. Du kan på https://motiva.health/sv/ boka tid för en konsultation men du kan även läsa andra kvinnors historia om deras bröstoperation. Det kan vara givande att läsa andras berättelser.

Löpning kräver mycket energi

När du har dina drömbröst kan du fokusera på din viktnedgång utan att oroas över att dina bröst ska påverkas negativt. För att du ska lyckas gå ner i vikt behöver du göra av med mer energi än vad du äter. På sikt gör det att du tappar i vikt och kroppsfett. Löpning är väldigt bra när du fokuserar på att minska i vikt. Eftersom löpning kräver mycket energi kan du effektivt höja din energiförbrukning på kort tid. Det är distansen och intensiteten som påverkar hur många kalorier som du faktiskt förbränner när du springer.

Variera dina löppass

För att få en bra effekt av löpningen behöver du ha en plan. Du kommer inte att få någon bra effekt om du äter dålig mat och joggar lite då och då. Du behöver styra upp din kost samtidigt som du gör en plan för dina löppass. Löpning går att variera genom att springa intervaller, långpass, jogga eller springa kort men intensivt.

Minska portionerna

När det kommer till kosten är det bra att i största möjliga mån försöka minska intaget av skräpmat och sötsaker. Det enda de ger dig är tomma kalorier som nästan inte innehåller någon näring alls. Försök istället att välja näringstäta livsmedel som är nyttiga. Något som många inte tänker på är att olika drycker innehåller väldigt mycket kalorier. Det bästa är att dricka vatten. När du ska minska ditt energiintag är det en bra idé att försöka minska på dina portioner. Du kan för att hålla blodsockret på en bra nivå äta 5-6 mål om dagen.

Spring regelbundet

Det finns ingen magisk formel som säger hur mycket du behöver springa för att minska i vikt. Det du ska försöka göra är att träna regelbundet. Högintensiva intervaller är de löppass som förmodligen kommer bränna mest kalorier, så det kan vara bra att köra ett sådant en gång i veckan.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Hälsa och löpning

augusti 13, 2022